This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.


Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mark macht ein neues Album!!!
der KAY Offline
Godfather of Music
********

Beiträge: 1,731
Themen: 105
Registriert seit: Feb 2002
#1
RE: Mark macht ein neues Album!!!
Recorded in California earlier this year, Marks fourth solo album entitled Shangri-La is now finished and will be released on the 27th of September 2004. Track list: 5.15 a.m./boom, like that/sucker row/the trawlerman’s song/back to tupelo/our shangri-la/everybody pays/song for sonny liston/whoop de doo/postcards from paraguay/all that matters/stand up guy/donegan’s gone/don’t crash the ambulance. Credits: vocals: mark knopfler/guitars: mark knopfler and richard bennett/pianos and organ: jim cox and guy fletcher/bass: glenn worf/drums: chad cromwell/paul franklin: pedal steel on ‘our shangri-la’ and ‘whoop de doo’: recorded at shangri-la studios, malibu/engineered by chuck ainlay/additional engineering: guy fletcher/mixed at british grove studios, chiswick, london/assistant engineer: rupert coulson/mastered by bob ludwig at gateway mastering and dvd, maine: all songs written by mark knopfler produced by chuck ainlay and mark knopfler. (TK: updated, 07/07/04)

ENDLICH!
--
Die beste Ukulelenseite im deutschen Netz: www.ukulelenwelt.de.vu
www.ukulelenboard.de.vu - das forum für ukulelenspieler...

[Bild: umleitung.jpg]


[Bild: Banner.jpg]
07-09-2004, 09:16
Homepage Suchen Zitieren
Key_to_Guitar Offline
Klampfer
***

Beiträge: 104
Themen: 28
Registriert seit: Sep 2002
#2
 
Jo, is net schlecht....es gibt ja bereits einige Quellen.... I) I) I)
5.15am is ganz gut. Könnt ich mir stundenlang anhören.

Gruß
KEy
07-09-2004, 10:24
Homepage Suchen Zitieren
der KAY Offline
Godfather of Music
********

Beiträge: 1,731
Themen: 105
Registriert seit: Feb 2002
#3
 
Ich habs gestern bekommen *freu*
werd dann später euch mal ne kleine rezension schreiben Wink
--
Die beste Ukulelenseite im deutschen Netz: www.ukulelenwelt.de.vu
www.ukulelenboard.de.vu - das forum für ukulelenspieler...

[Bild: umleitung.jpg]


[Bild: Banner.jpg]
12-09-2004, 10:36
Homepage Suchen Zitieren
der KAY Offline
Godfather of Music
********

Beiträge: 1,731
Themen: 105
Registriert seit: Feb 2002
#4
 
Hach Kinders, des Album is klasse *schwärm*

Mark is einfach noch besser geworden als er eigentlich schon war, sein Stil ist wie man es teilweise schon von den vorhergehenden Alben absehen konnte, nochmal ruhiger und cooler geworden. Da ist einfach jede Note da wo sie hingehört, nix zu viel, nix zu wenig, einfach alles passt.

Das ganze Album besteht aus sehr stimmungsvollen und eher langsamen nummern. Wer also den alten Mark aus der Dire-Straits-Zeit erwartet, wird, wie schon auf den ersten 3 soloalben enttäuscht werden.

Am meisten stechen für mich die Werke \"5:15 am\" und \"our Shangri-La\" hervor, absolute Tipps zum reinhören.

Fazit: KAUFEN!!!
Das werd ich übrigens auch baldmöglichst tun, weil ich die bonus-DVD haben will :-D
--
Die beste Ukulelenseite im deutschen Netz: www.ukulelenwelt.de.vu
www.ukulelenboard.de.vu - das forum für ukulelenspieler...

[Bild: umleitung.jpg]


[Bild: Banner.jpg]
13-09-2004, 00:21
Homepage Suchen Zitieren


Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste

Kontakt | Impressum | gitarrenboard.de | Nach oben | | Archiv-Modus | RSS-Synchronisation